Followers

Makan Angin : Pulau Langkawi

Assalamualaikum..

Apa Khabar pembaca semua..^___^

okey sendiri pun tak faham..kenapa opening macam tu, perasan ada ramai je yang nak baca blog ni..hahaha..tapi ape lisa kesah, ade ke tak ke pembaca..janji ioulz happy..*tangan kat dada mata ke atas*

okey2..meh rapat2..korang mesti tengah bosan kan..meh sini lisa story mory sikit aktiviti bulanan lisa ye..bulan lepas, eammm..sebenarnya dah lupe..lisa pergi langkawi ni bulan April or May..May kot, eh tah lah..hilang ingatan sekejap..maaf ye..tuan blog mmg suka makan semut, sbb tu ingatannya sangat teruk..0__0

Percutian selama 4 hari 3 malam bersama rakan2 sekerja kakak saya a.k.a my twin..telah di sponsor oleh kembar saya..okey, ayat mcm tak faham je kan..wakaka..maaf lah ye..hari ni ada masalah hidung so otak tak boleh berfungsi dengan jaya nya..

kembar saya telah sponsor percutian kali ini sebanyak 99% lagi 1% pakai duit sendiri..korang rasa 1% tu lisa buat apa..hahaha..xyah cite lah..malu lah..^__^'

eh jap2..pihak penaja nak menyelit kejap..

:: Pihak Penaja ::

okey dah, walaupun beliau penaja untuk percutian ini..bukan bermakna boleh cerita pasal penaja sahaja..eam..sebenarnya percutian ni rasa cam lama je sebab pukul 8.00 pg dah sampai sana..al maklumlah tiket pukul 7.00, dah kene check in pukul 6.00pg..so mmg tak dapat nak menikmati keseronokan naik kapal terbang, sbb lepas je pramugari tu cerita pasal safety tah ape tah saya dah tak ingat apa..tibe2 dah sampai Langkawi..eh, sebenarnya terjaga sekejap..sebab flight mcm bergoyang sebab langgar awan hitam yg nak hujan..siap nampak petir kat sebelah..selamat kami tidak di panah petir..kalau tidak!!

:: Mungkin awan tu yg saya masuk ::

pukul 9.00pg dah sampai hotel, sementara mereka-mereka itu check-in hotel saya melepak kan diri kat pantai..almaklumlah dah lama tak tengok pantai..excited lebih..

Masuk je hotel, sambung tidur dulu..yelah, dah rasa mcm zombi dah sebab tak cukup tidur..kepala dah tingtong..sedar2 je dah pukul 1 lebih..apa lagi mcm kartoon lah bersiap sebab janji berkumpul pukul 1.30pm..mandi, solat pastu makeup dah pukul 2 lebih..keluar2, rupe-rupenya budak lelaki tak siap lagi..adoi ai..bersiap kalahkan perempuan pulak..

Banyak tempat tak dapat pergi sebabnya..perkara2 mcm ni lah..terhegih2 masing-masing..hahaha..abis tu nak buat mcm mana, kate bercutikan so..tak payah nak kecoh kecoh sangat lah kan..chill sudah..
owh, destinasi pertama Gunung Mat Jinjang..Orang kata kalau pergi Langkawi kalau tak naik Cable Car kat Gunung Mat Jinjang, mmg tak lengkaplah kan..tapi bagi Lisa, ni mungkin yang pertama dan yang terakhir yg Lisa akan naik okey..sangat scary kan..

::Tgk betapa curamnya tali cable car tu, ni tak fokus tau::

::Seram mak nak::

::Ambik gambar senyum kejap, lepas tu sambung jerit::

Walaupun pemandangan kat atas tu mmg cantik, tapi pengalaman naik cable car tu mmg buatkan kami dah serik nak naik lagi..kahkah..ayat mcm lah ada peluang lagi nak pergi sana..layan gambar kami kat atas Gunung Mat Jinjang pulak..

::Cantik kan::
 ::Penat cari pulau Dayang Bunting, rupenya saya sengal..dasar fail geografi::
 ::Ingat nak bawak balik budak ni, tapi daddy die pun nak ikut sama..so tak jadi::

::Nyanyi dalam hati je time ni, lagu Ombak Rindu..eh, ape kaitan::

:: nak turun sudah ::

okey, cerita dah habis..lepas tu kami balik, esoknya..satu hari kami shopping coklat..satu hari okey..kaki sampai kejang hokey..dah..gambar pg shopping tak banyak sbb sebuk shopping, mana sempat nak snap2..haha..

nak tahu tak,sebenarnya kami pergi langkawi tapi tak sempat tengok helang kat dataran helang..sedih..sebab masa kami banyak di tepi pantai..al maklumlah kata holiday..berjemur lah uolllz...wakaka..

okey bye..

p/s : nak buat apam polkardot, ada org oder..nanti lisa cerita pasal apam pulak ye..no more holiday..^___^

Terima Kasih, sebab baca (:

1. 3 tahun lepas p langkawi. best..

2. best nyew p langkawi.. bila lah saya dtg p sana... bertuah akak :)

1. tu lah, kalau tak ada yg sponser..mmg tak merasalah..:)

2. This comment has been removed by the author.

3. wo kabus-kabus macam oversea lagi..

jom ikuti pengalaman saya ke langkawi di http://ibuveronza.blogspot.com/