Followers

Wednesday, June 8, 2011

::Jalan Jalan Ke Terengganu::

Assalamualaikum...

Update time..tiga hari belog ni kesunyian..ni semua gara gara tuan tanah aka Lisa pergi bercuti..kan dah cakap minggu lepas lisa nak pergi terengganu..hilangkan stress katenye..best kot pergi terengganu..asik makan je..nama pun bercuti kan..hihihi..tapi yang paling tak tahannye..kat sana panas sangat..akibatnya tak dapat pergi main pantai..

Petang sabtu tu pergi pengkalan cendering (xsure ejaan, btl ke tak..) hantar mereka mereka yang nak pergi mencandat sotong..sangatlah berdebar, eh apa hal ko..tukang hantar pun berdebar..hahaha..betul..sebab 1st time tgk bot besar2 secara dekat..^_^'

 
 Nie sebahagian je..almaklumlah..pakai kemera kecik so view pun kecik aje..hahaha..

masa dorang naik bot..lisa yg dok kat jeti ni pun naik pening tgk bot tue beralun2..

berjemur atas jeti..panas wey..
Lepas je dorang gerak..kitaorg pun pergi lah cari pot nak melepak..kat mana lagi kedai makan lah kan..tepi pantai, mengadap pulau kapas..sambil minum abc n keropok lekor..memang terbaik, dengan angin nye..

tue pulau kapas..ok fine..xnampak pun pulau kapas..

colourful kot ABC kat Terengganu ni..manis nak mati punye..
 
gambar banyak tapi xkan nak attach kat sini semua..memang tak lah kan..hihihihi..on the way nak balik baru singgah makan sata tepi pantai jugak..tapi tak tahu apa nama kedai tu..main singgah je..^_^'
ni satanye..1 cucuk RM1, ada 4 ketul..puas kami makan..jangan terperdaya dgn gmbr ni..nie pinggan yg pertama..yg seterusnya xboleh tunjuk..nanti ada yg terkejut..;p
 kat terengganu pun ada ICT tau jangan tak tahu..
nie lah die..IKAN CELUP TEPUNG..ok fine tak lawak ye pak cik..kami terkene..

Eh lupa nak tgk hasil tangkapan mereka mereka yg pergi mencandat sotong..nie ha..

 Hasil tangkapan..

Tak banyak pun hasil tangkapan dorang..nak tahu kenapa..apa lagi..mabuk laut lah sian dorang nak buat macam mana 1st time naik bot..sepanjang malam bukan boleh mencandat pun tido je..ye lah malam lagi lah bot tue bergoyang sebab  angin kuat..


Ok dah..sepanjang perjalan balik ketiduran akibat kepenatan dan kekenyangan..hihihi..




Terima Kasih, sebab baca (:

20 comments:

  1. wah.. dtg terengganu ek aritu??

    camna?? enjoy x?? hihi.. ^^

    ReplyDelete
  2. @eclipsesweet aah..eclipsesweet org terengganu ke?mmg best..banyak pilihan makanan, yg penting nak beli ape2 murah2 je..suke..^_^'

    ReplyDelete
  3. banyak nye sotong..wat sotong grg tepong pon sodap.. yum yum yum

    ReplyDelete
  4. dgr mknn mmg kempunan...
    lame da xmkn satar... kat sni mhl la...

    ReplyDelete
  5. @k a k L a m p betul tue kak, ingatkan nak buat ketupat sotong tapi sikit sngt dapt nye..so kite grong je lah..=)

    ReplyDelete
  6. @Afiq Din betul tue..kalau kat KL susah nak cari, klw dapat pun rase xsame mcm kat terengganu..:)

    ReplyDelete
  7. uhuk! bestnye..lame rasenye xgi bercuti..

    ReplyDelete
  8. @misyamissyou lisa pun dah lama tak bercuti..ni baru lah dpt pergi berjalan..2 pun kejap je..

    ReplyDelete
  9. @cemomoi hihihi..ICT Ikan Celup Tepung..

    ReplyDelete
  10. haha , welcome to teganu [agak lmbat -.-]

    best dtg tmpt sy ? ^^

    psst . follow awk :)

    ReplyDelete
  11. best oo laut kt terengganu..
    kalau g ganu tak sah tak makan sata n kopok lekor.

    ReplyDelete
  12. @nawal addina xpe lambat pun..thankz..terengganu mmg beh...:)

    ReplyDelete
  13. @Aida Omar betul tue..yg pasti dah mkn kat sana pun, kene bungkus bawak blk jugak..kalau blk kl tak bwk balk keropok lekor mmg x best...hihihi

    ReplyDelete
  14. style lah makan sata. secucuk singgit ada 4 ketul pulak. hoh.

    ReplyDelete
  15. @kelibat murah kan..kalau kat KL memang xdapat lah kan..^_^'

    ReplyDelete